Fortfarande eget rum

Ärlighet varar längst! Varje gång någon har kommit för att titta på mitt rum har jag lämnat det lätt ostädat för att avskräcka lite - jag har aldrig varit hemma, så jag har inte kunnat påverka på annat sätt. Fransmannen som var på väg att flytta in i går gick tydligen inte på det tricket. Däremot flydde han hals över huvud när han varit här och träffat oss som bor här och insett att jag är, som han så vackert formulerade det, "en av de där seriösa erasmusstudenterna" som går upp kl 8 varje dag och går och lägger mig före midnatt. Han ville festa och röka vattenpipa hela veckorna, men vi sa att vi håller festerna till helgerna och att lägenheten är rökfri. I bland är det bäst att vara ärlig, uppenbarligen. Carlos har annars föreslagit att jag ska låtsas vara homosexuell när det kommer killar för att kolla på rummet, men det kan ju slå fruktansvärt fel också.

I morgon kommer äntligen Amanda hit! Regnet ska visst komma också, men det får gärna ge sig av igen så att det inte stör vår kvalitetstid tillsammans i Florens.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Tina

Egen härd är guld värd

2010-02-19 @ 11:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0