Timmarna innan avspark

Både bloggen och telefonen fick för sig att de inte skulle fungera i går kväll, men nu verkar det som att tekniken är med mig igen. Jag fick flera sms från en kille som var här och tittade på rummet i går när jag var i skolan och som vill träffa mig innan han bestämmer sig för om han ska skriva kontrakt. Telefonens märkliga tillstånd gjorde att jag inte kunde svara förrän halv tolv, vilket i och för sig troligen inte är till nackdel om jag ska ha någon chans att få behålla rummet för mig själv. Killen är fransk och skriver ganska dålig engelska. Han hade ganska bråttom att mötas, men han får vackert vänta till i morgon. I dag har jag viktigare saker för mig.

I kväll är det äntligen dags för drabbningen mellan Milan och Manchester United. Jag har en tendens att sova ganska dåligt före stora dagar som denna, så även i natt. Jag minns dock att jag drömde om en match, men då var det United borta mot Chelsea. Det gick riktigt illa, så jag hoppas att det inte var en sanndröm. United låg under med 1-0 och Gary Neville slog ett inlägg snett inåt-bakåt från motståndarnas kortlinje så dåligt att bollen gick ner till eget straffområde och tappades ut till hörna av Van der Sar. Så dåligt kan man faktiskt inte passa.

Milan ryckte upp sig senast och tog revansch mot Udinese för nederlaget i cupen. Hopplöse Huntelaar gjorde två mål, så det finns väl viss chans att han startar i kväll också. Beckham brukar få börja på bänken, men han får gärna komma in och sätta ett självmål, det skulle vara kul. United kommer med Rooney i kanonform, det är dags att han får näta i Champions League också.

I går hade jag min första laboration i Bologna, el-lab var det. Den skilde sig från de flesta laborationer jag varit med om på så vis att den var väldigt kort och helt och hållet lärarledd, eller snarare genomförd av läraren. Vi fick titta på när han demonstrerade en elmotor som fungerade både synkront och asynkront. Inte så fruktansvärt intressant, men jag var ändå tvungen att koncentrera mig för att hänga med, för det skulle skrivas labrapport på det sen. Min maskinarvän sa att det antagligen inte skulle behöva vara någon stor rapport, men jag satt ändå och skrev tre strukturerade sidor i går och ritade diagram i Word. Heller för välgjort än för slarvigt.


Den fantastiska motorn och - titta! Ett oscilloskop!
(Inte min hand som sticker fram)

3 korta dagar tills Amanda kommer!

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

DU TAR DET FAN LUGNT...Du får inte skadas då blir jag så ledsen...Hör av dig när du är hemma och VÄLBEHÅLLEN!!!



Puss älskar dig, därför får du inte skadas <3

2010-02-16 @ 18:11:32
Postat av: Marcus

Det var så lugnt så, inga problem alls =)

Puss 2<3

2010-02-17 @ 14:29:41
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0