Pluggdag

OS känns inte så värst hett där jag befinner mig. Det är klart, norskarna och jag är väl lite intresserade (jag antar att de är det, de har ju några guld att vänta), men Australien och Brasilien är inte kända för stora framgångar i vintergrenar (bortsett från Steven Bradbury förstås) och italienarna verkar inte bry sig så mycket heller. Gazzetta dello Sport har fortfarande övervägande del fotboll på hemsidan. Saken blev väl inte bättre av den tragiska inledning på spelen. Jag har bara läst om det, men det lär ha varit en ovanligt tråkig invigning. Dödskraschen i pulkabanan var visst ännu otäckare. Inget att skoja om, det var naturligtvis hemskt.

Vare sig jag vill se OS eller ej så går det ju knappast. Italien ligger i samma tidszon som Sverige och har därför natt när de flesta tävlingarna går. I dag har jag i stället pluggat hydraulik och elektronik som om det vore tenta-p. Nästan hela dagen har jag suttit med den omständligt omlånade elboken, Rexroths hydraulikmanual på PDF och simuleringsprogrammet. Det går framåt med simuleringarna, jag har byggt ett system med pumpar och pistonger som flyttar vikter. På kvällen laddade jag hem ett ännu bättre program: ett tabulaturskaparprogram! Amanda påminde mig om att jag nästan har lovat en sång till henne till alla hjärtans dag, så det var ju passande. Sen ska man ju bara hitta tid också...

Jag hämtade översättningen i morse. Den såg bra ut, ungefär lika bra som min, fast 50 € dyrare och med stämplar. Nu är det bara själva inskrivningen kvar, men den ska åtminstone vara gratis. Det gäller bara att hitta rätt kontor den här gången. Har de gett mig fel adress en gång till så... ja, då får jag gå nån annanstans.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Mm fast man kan nog säga att du lovat, utan nästan ;) Ser fram emot det...du har med en överraskning som väntas :)



<3

2010-02-13 @ 23:13:49
Postat av: Marcus

Jaha ja, mm... Vi får se vad jag lyckas åstadkomma, som sagt :P Är det en bebis? ;)

2<3

2010-02-13 @ 23:16:25
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0