Det är här det händer

Alla hjärtans dag har i Bologna varit en Alla möjliga aktiviteters dag. Jag gick ut för att ta en titt på Paninis fotbollsbildmässa och kom tillbaka med en hel hop andra, mer oväntade intryck. Först passerade jag en liten marknad för närproducerade delikatesser på Piazza Franklin Delano Roosevelt. Något senare såg jag en mamma som kom bärandes på en nyckelpiga och efter kom en liten björn. Ja, det var alltså hennes barn som var utklädda. "Nytt barnmode?" tänkte jag. Det var det förmodligen inte, det var snarare så att de hade varit på Barnens karneval på torget. Piazza Maggiore var fyllt av små Snövit, Batman, Hello Kitty och Zorro, samt täckt av ett lager konfetti, som jag spårade till en försäljare i torgets ena hörn. Samtidigt gick några och delade ut broschyrer om "Green Social Festival" som uppenbarligen också började i dag.



Själva Paninimässan var inte mycket att ha faktiskt. Det jag såg dem ställa i ordning i fredags, en enda sal på 7x7 meter eller så, det var hela mässan. Små pojkar och deras pappor stod i kö för att få byta sina dubletter. Inte så himla intressant faktiskt, så jag tog ett kort på tältet och ett på den stackars vanhelgade Vittorio Emanuele och gick tillbaka in mot staden. Jag tog en annan väg tillbaka och råkade då stöta på en till marknad, denna gång en antikvitetsmarknad. Där fanns allt möjligt som folk kan tänkas ha liggande hemma på vinden. En av de konstigaste sakerna var ett samlaralbum med madonnabilder. Inte hon som sjunger alltså, utan den heliga madonnan, Jesus mamma. Det andra alternativet hade varit ännu konstigare.



Apropå konstigt var det visst lite allmän konstutställning i stan också. På Palazzo Re Enzo hängde någon sorts utsmyckade ringar och längre fram på färden gick jag förbi ett gigantiskt klädsträck. Konst eller bara konstigt?



2 dagar till Milan-Man United! 5 dagar tills Amanda kommer! Födelsedagen min firade vi i förväg och Alla hjärtans dag har vi flyttat fram en vecka, men det kan väl ändå vara på sin plats en dag som denna att påminna mitt hjärta om hur mycket hon betyder för mig - allt! 2<3



A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Du betyder allt för mig med <3

2010-02-14 @ 21:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0