Underbart är kort

En underbar helg med Amanda är till ända och nedräkningen börjar till nästa gång vi ses. Trots att vi denna gång reste runt mer än vi gjort tidigare och hann med fler städer så tog vi det ändå ganska lugnt. Vi åt lunch i Milano, middag i Bologna, åkte till Florens på lördagen och tog därifrån en tur till Pisa på söndagen. I går följdes vi åt på tåget upp till Mestre (via Bologna igen) innan älsklingen satte sig på bussen till Trevisos flygplats.

Eftersom jag har varit i både Florens och Pisa förut tog vi oss runt ganska snabbt i båda städerna och såg de viktigaste sakerna utan några större omvägar (Ponte Vecchio, il Duomo, Davidstatyn, marknaden, det lutande tornet). Vi tog tillfället i akt att lämna in Amandas ring på lagning när vi ändå hade vägarna förbi, den är köpt på Ponte Vecchio. Pärlan har suttit lite lös på sistone och ramlat av vid ett par tillfällen. Det var inga som helst problem att få det fixat, de krävde varken kvitto eller betalning.

Pizzan var god även denna gång, men inte riktigt som den brukar, vare sig i Florens eller i Pisa. De kulinariska höjdpunkterna var i stället en osteria intill hotellet samt att vi fick frukost på sängen. Vädret var inte så pjåkigt heller, för den delen. Visserligen lite mulet och några regnstänk, men med tanke på vad jag har hört om vädret (och inställda tåg) hemma i Sverige tror jag att de flesta av er gärna hade bytt med oss.



Hyresvärden ger sig inte med att försöka fylla lägenheten till sista plats. I eftermiddag kommer hon hit med en ny fransman för att visa mitt rum. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att skrämma bort den här, men det verkar ju fungera att vara pluggis (eller, hrm, sig själv). Torkställningen med tvätten från i går får stå kvar i alla fall, det får inte vara för städat.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Varit jätte mysit verkligen, du är helt underbar<3

2010-02-23 @ 17:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0