Ränder som aldrig går ur

Nå, allt kanske inte är som förut, men vissa saker har inte förändrats ett dugg. När jag kom hem igår var det fest på gång, en mindre tillställning som pågick fram till halv två och höll mig vaken ungefär lika länge. Restaurangskylten står kvar i förrådet och väntar på att brottet ska preskriberas. Atletico Nettuno är fortfarande fast förankrat i botten av seriesystemet och vägrar röra sig mot ytan.

Till allas försvar och för att se det hela från den ljusa sidan måste jag ändå tillägga att det diskades och städades efter kalaset igår, att skylten under dagen har flyttats från förrådet till hallen, precis vid dörren som om den var på väg ut, och att en förlustsvit också är en svit.

Nu blev det i stället en alldeles för ljus bild av läget. Det är bäst att jag klargör situationen ytterligare. Det var förstås Vanessas pojkvän, Carlos den Renlige, som tog initiativ till städningen igår. Om skylten verkligen är på väg härifrån beror det förmodligen bara på att hyresvärden kommer hit på måndag för att träffa de snart utflyttande turkarna. Och fotbollslaget... nä, jag tror inte att jag behöver sänka dem mer än så.

Jag hörde av mig till coach Moreno igår och blev omgående kallad till lördagens match. Eftersom jag inte har varit här och tränat under veckan fick jag sitta på bänken hela första halvlek - inte som straff, utan för att de som faktiskt har tränat ska få förtur - och komma in som högerback efter pausen. Första halvlek saknade vårt lag kunnande i försvarsspelet, mycket beroende på att två mittfältare placerats i backlinjen. 0-3 i halvtid, och då hjälpte det inte att min halvlek vanns med 2-1. 2-4 alltså till slut - trenden håller i sig.

Ni läste väl gårdagens inlägg? Jag är ju förlovad nu, vet ni. 2<3

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Din fästman

Men shit 4-2 var ju skit bra :) Med tanke på era andra förluster;)



Mm förlovd med mig...älskar dig massa du är bäst och helt underbar <3

2010-01-23 @ 23:34:05
Postat av: Malin

Grattis!

(Amanda, fästmö är det väl du är.)

2010-01-24 @ 10:19:30
URL: http://www.solmark.se
Postat av: Din fästmö

HAHAHA ja fästmö menar jag ju förstås :P

2010-01-24 @ 11:05:02
Postat av: Marcus

Det var väl det jag tänkte också... eller är det något du inte har berättat för mig, älskling? ;)

2010-01-24 @ 20:17:01
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

Usch äckel...nej du vet allt om mig lovar =)))

2010-01-25 @ 10:33:24
Postat av: Marcus

Vad bra =) Det är ju lite svårt att veta annars om man, som vi, är katoliker. Eller hur? ;)

2010-01-25 @ 14:01:21
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

hahaha...hmm..ah jo visst vi kan väl låtsats som de :)

2010-01-25 @ 18:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0