Ordning och reda

Första dagen utan Alper och Husam, det känns riktigt bra. De avslutade stilfullt med att sitta uppe i köket med några vänner fram tills de skulle åka klockan tre i morse. Jag lyckades ändå få några timmars sömn innan de började ge sig av och jag gick upp för att ta farväl av dem. Det är redan mycket bättre ordning och mycket renare i lägenheten. Vi har rensat ut lite kläder och möglig ost som de lämnade efter sig, luftat Alpers rökiga rum, plockat i ordning i köksskåpen och bytt till nya grytlappar - saker som har behövt göras en längre tid, men som varit lönlösa att ta sig an. Återstår att tvätta deras sängkläder och torka golvet (med en ny mopp, den gamla gör mer skada än nytta), sen är stället riktigt beboeligt igen.

I morse hade jag lektion i Azionamenti Elettrici, den enda kursen jag valt från maskiningenjörernas årskurs tre den här perioden. Märkligt nog kände jag bara igen en enda student, en maskiningenjör i årskurs fyra som läste majonnäskursen i höstas. Uppenbarligen är kursen inte obligatorisk för maskinarna här. Jag kände mig ändå inte helt malplacerad, det verkar vara en vettig kurs.

Efter att snabbt ha varit hemma på lunch kom jag tillbaka till skolan och fann en tom aula där lektionen i Fourieranalys borde ha varit. Det gjorde mig smått konfys, men jag gissade mig till en förklaring som sedan bekräftades när jag kom hem och tittade noggrant på schemat för kursen: den hade inte startat ännu. Jag har blandat kurser från olika årskurser och program utan att tänka på att läsperioderna inte sammanfaller perfekt. Mattekursen börjar 22:a februari och slutar tio dagar efter de andra kurserna, eftersom den tillhör magisterprogrammet. Energiresurskursen från energiingenjörprogrammet börjar den här veckan men slutar samtidigt som mattekursen. Det är lite knepigt, men jag får åtminstone en veckas påsklov i början av april.

Apropå april så har det snöat idag. Det är till och med så kallt att det ligger kvar ett litet lager. Givetvis innebar det inställd träning. Jag blir nästan mer förvånad när det faktiskt är träning numera.

Är det någon som undrar hur det gick med restaurangskylten? Ni kan få gissa vad som hände, det var ju så länge sen jag hade en gissningslek här.

A. Den lämnades tillbaka till restaurangen den kom från.
B. Den lämnades tillbaka till en annan restaurang.
C. Den slängdes i sopcontainern.
D. Den följde med till Turkiet.
E. Annat:_______________________________________.



Vart tog den stygga lilla skylten vägen?

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Rasmus

A. Den lämnades tillbaka till restaurangen den kom från. Naturligtvis inte av berget och musen, utan någon rumsgranne som förbarmade sig över den.

2010-01-26 @ 22:27:55
URL: http://ipke.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

Skulle varit kul om den följde med till Turkiet som handbagage. Hade det blivit som du velat hade den lämnats tillbaka till restaurangen men tror nog den slängdes i sopcontainer, alltså alternativ C



Älskar dig, bara så du vet <3

2010-01-26 @ 22:51:02
Postat av: Andreas

E. Du tar själv med den hem för att pryda hedersplatsen i den kommande bostaden.

2010-01-28 @ 08:33:27
Postat av: Tina

alternativ C. Fast jag tror du helst skulle vilja lämna tillbaka den, men för det krävs det ju en hel del förklaring så därför tror jag du avstod.

2010-01-30 @ 09:00:30
Postat av: Marcus

Bah, som om jag skulle vilja ha det där stöldgodset.

Nä, det hade ju som sagt inte varit helt problemfritt, men jag hade gärna sett att Alper göra det. Nästan lika gärna som jag skulle vilja se honom göra lumpen.

2010-01-30 @ 19:51:46
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0