Isdans och film

Kvällens träning... äsch, den var så miserabel så jag knappt vill berätta om den. Jag får väl göra det ändå, nu när jag har inlett med att nämna den. Vår vanliga träningsplan var naturligtvis stängd. Jag fick ett meddelande om att vi skulle träna en timme på Circolo Tennis Pontelunga, Via Agucchi. Det ringde ingen klocka när jag läste det namnet, men "Tennis" lät ju lite misstänkt. Antagligen var det inne i ett sånt där tält som vi spelade ESN-turneringen i, trodde jag. Jag letade upp adressen på internet när jag kom hem, hittade en buss som passade och åkte iväg. Väl framme hittade jag först en bocciabana, därefter de stora tennistälten och ett par lagkamrater sökandes ett omklädningsrum. Vi hittade det så småningom, tränaren och några till kom och vi gick ut mot tälten. Trodde jag. I stället vek vi av bort från tälten, mot en liten konstgräsplan med femmannamål. Konstgräs är lite väl smickrande förresten, det var en isig heltäckningsmatta med marginellt högre friktionskoefficient mot skorna än en isbit. I väntan på tränaren, som satt kvar i omklädningsrummet, spelade vi kvadraten (med sex personer runt, en i mitten och inga gränser) i 40 minuter, innan vi beslutade oss för att spela tre mot tre på ett mål. Japp, vi var alltså sju personer där. Tränaren kom strax därefter och tyckte att vi kunde dra över lite på tiden, men det var ingen som hade motivation till det.

Den här veckan är det filmfestival i Bologna, Future Film Festival. Jag har inte hunnit gå dit än, men det verkar inte vara en sån där de delar ut insekter och björnar. Animation verkar vara ett tema, för de har både en från teamet bakom Avatar och en från Aardman Animations (Wallace & Gromit, Fåret Shaun, Flykten från hönsgården) som kommer och pratar. Jag kanske kunde lära dem ett och annat (som Martin kanske kan intyga, om han har kommit ihåg skivan jag lånade honom). Eventuellt besöker jag festivalen i helgen och kan berätta mer senare.

Vanessa och Carlos har bjudit mig på mat ett par gånger nu, så jag har lovat att bjuda tillbaka snart. De verkar vara sugna på att prova något typiskt svenskt, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra, eller vad jag har möjlighet att göra med de ingredienser som finns att tillgå. Hon är dessutom lite vegetarian, vilket begränsar urvalet rejält. Ärtsoppa och pannkakor? På en torsdag?

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Usch ätsoppa och pannkakor...måste du ge utlänningar ännu mera myter att berätta om Sverige, att vi äter äckliga kombinationer...Snaps och köttbullar är välla svenskt ;) Puss

2010-01-28 @ 23:28:12
Postat av: Marcus

Pannkakor är ju gott åtminstone, men det är ingen middag. Grönsakssoppa då?

2<3

2010-01-28 @ 23:35:04
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Andreas

Lite vegetarian? Du får väl be om ett recept från mor.

2010-01-29 @ 14:38:49
Postat av: Tina

Dom kanske kan följa med på lördag och äta middag?

2010-01-30 @ 09:10:05
Postat av: Marcus

Det kanske de kan göra, om ni inte tycker att det blir för många språk på en gång =)

2010-01-30 @ 19:45:07
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0