Trist och skoj med VM

Tenta-p, VM och vackert väder är ingen lyckad kombination. Just därför ska jag väl vara glad att det är lite mulet och att jag bara kan se en match om dagen. Jag får väldigt mycket gjort faktiskt, projektet är nästan färdigt. Även om det har gått fort skulle jag inte vilja påstå att det är ett hafsverk. Lite tunt möjligtvis, 10 sidor än så länge varav hälften bilder, men det ligger många timmars arbete bakom. Inte nog med att jag har studerat lavalmunstycket, jag var ju tvungen att lära mig tre datorprogram också. Professorn babblade en hel del om att skriva koder i C eller C++, men nån måtta får det vara. Det skulle ju vara en kurs i flödesmekanik och areodynamik, inte programmering. Förhoppningsvis styr han upp kursen till nästa år, detta var första gången den gick.

De få VM-matcher jag har hunnit se har varit relativt tråkiga och händelsefattiga. Även de matcher jag inte har sett verkar ha uppnått något större underhållningsvärde, att döma av vad jag har läst. De fladdriga bollarna är säkert en orsak till det, varannan passning går fel och skotten sprider ut sig lite hur som helst. Ännu mer störande för spelet måste dock de sydafrikanska oljudslurarna vara. Jag läste att ordet vuvuzela betyder "föra oväsen" - ett mycket passande namn. Hade jag haft Facebook (högst hypotetiskt, kommer aldrig att inträffa) så hade jag gått med i den där gruppen som Vanessa berättade om, de som tycker att man borde sluta spela fotboll under hornkonserter.

För att fortsätta på VM-spåret (det är det eller fluidmekanik, så håll till godo) - kul vits Andreas, synd bara att Nigeria fick stryk mot Grekland. Det kanske blir de som får möta Tyskland i stället? Gre-Ger. Spanien-Danmark kunde också bli intressant ur ordvitssynpunkt, även om det inte är på samma nivå som Nigeria-Tyskland.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mandan

4 dagar kvar...4 dagar kvar...4 dagar kvar

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-06-20 @ 10:41:16
Postat av: Marcus

Japp =) 2<3

2010-06-20 @ 21:11:43
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0