Lucia

Här nere märks det knappt, men idag är det luciadagen. Den firas här också, naturligtvis, men som en av väldigt många helgondagar, utan någon som klär ut sig och sjunger visor. Några lussebullar har jag inte heller sett till, tyvärr.

Jag har mest pluggat idag, så jag har inte särskilt mycket nytt att komma med. Berlusconi blev attackerad efter ett framträdande vid domen i Milano, läste jag. Han fick ett föremål kastat mot sig när han skulle kliva i sin bil och åkte därifrån blödandes från näsan och läppen. Gärningsmannen greps omgående. Det spekuleras kring att projektilen ska ha varit en miniatyr av katedralen. Tråkigt nog för Berlusconi är den väldigt spetsig. Synd också, för hans del, att han fick den i sitt dyrbara, formgivna ansikte och inte i sin tjocka, tomma skalle.

Jag kan förresten tillägga att jag var tvungen att våttorka golvet i badrummet innan jag duschade, för att slippa tvätta fötterna efteråt. Så smutsigt var det.

Ytterligare ett tillägg innan jag sover mig i form inför provet i morgon... Wikipedia är ett användbart sökverktyg när det sköts som det ska, men opålitligt och missdådande om det missbrukas. Jag kan förstå att irländarna redigerade sönder Thierry Henrys sida efter det där handbollstricket, men det här är ju så dumt och omoget så att man bara blir ledsen av att se det:

"(Calum) Best is the son of royal pisshead Northern Ireland[1] football legend George Best and his wife Angie."

Jag har korrigerat det nu, så klart. Så där gör man inte mot en bortgången människa.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Om du hade varit hemma hade jag väckt dig iklädd lucia krona och ha ett fat med peppisar och lussekatter redo :)



Puss älskar dig mest<3

2009-12-13 @ 22:32:53
Postat av: Tanja

ställ nån fråga i min fågestund så blir jag jätte tacksam :D

2009-12-13 @ 23:28:44
URL: http://tanjaanderssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0