Nyhetsrapport

Så var det helg igen. I fortsättningen kommer dock torsdagslektion att vara flyttad till fredag eftermiddag. Inte så kul, men inte så mycket att göra åt saken. Jag gick hem från skolan idag (från den mest avlägsna delen av skolan), eftersom det var trafikkaos och inte verkade värt att vänta på bussen.

Det har kommit till min kännedom att det har snöat i Linköping. Här är det fortfarande 10-15 grader, men löven har börjat falla. Saknar inte kylan...

För att upplysa om nyhetsläget i Italien kan jag berätta att en stor grej just nu är att europadomstolen kräver att krucifixen försvinner från skolorna. Det är ett brott mot religionsfriheten och föräldrarnas rätt att uppfostra barnen efter sin egen trosuppfattning, säger de. Italienarna  hävdar å sin sida att det är en viktig tradition som inte alls diskriminerar någon. På universitetet har vi inga krucifix, vilket jag är mycket glad för. Det hade faktiskt varit lite obehagligt att ha en död pyssling-Jesus upphängd på väggen. Tur att vi inte har det i Sverige nuförtiden. Jag tröttnade på Jesus redan på lågstadiet och krävde att vi skulle få läsa om andra religioner också. Det fick vi så småningom, förmodligen mer för att det ingick i kursplanen än för att jag ville det.

Någon som såg Inter igår? Sa jag inte att det skulle bli spännande? 1-0 till Dynamo Kiev tidigt i första halvlek genom Andrej Shevshenko. Fem minuter före slutet såg det ut som att Inter skulle åka hem utan poäng, men inom tre minuter rullade Milito in kvitteringen och Sneijder sprang in 2-1. Det är inte för inte som de kallas Pazza Inter (Galna Inter).

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Hahahaha död pyssling jesus...:P rolig du är

Tack för kortet, massa fint. Love <3

2009-11-05 @ 18:52:12
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Tina

I dag flög Rasmus och Jocke till Frankrike för att spela kort. Det är grådisigt ca 7gr varmt och om vecka kommer du.

2009-11-06 @ 11:19:35
Postat av: Marcus

Det där hade jag koll på faktiskt, utom vädret. =)

2009-11-07 @ 00:18:39
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0