Otursdag

Torsdag den 19:e borde inte vara någon speciell dag i almanackan (förutom när den infaller i november, grattis på namnsdagen Amanda och storasyster), oavsett om man använder den julianska eller den gregorianska kalendern. Min dag har dock varit en riktig otursdag. Förutom det jag tidigare berättat har jag även hunnit med att krossa två dricksglas och en ugnsform. Eländet började i morse när jag skulle forcera diskberget för att skrubba av det jag använt vid frukosten. Jag råkade komma åt en tallrik, som stod på högkant i diskhon, så att den föll över två glas och slog av halva kanten på dem. Järnspikar. När jag sedan skulle laga middag här för en stund sen åkte ugnsformen i golvet också. Jag skulle göra en läcker köttfärspaj, men det blev bara köttfärs och en paj form. Efter att jag förgräddat pajskalet och gjort köttfärssåsen flyttade jag in grytan längst in på spisen och tog upp pajformen på den främre delen. Det skulle jag så klart inte ha gjort. Lagom till att jag hade gjort min handsbeklädda hand upptagen med att plocka upp och lyfta grytan började formen glida mot kanten. Utan möjlighet att stoppa den såg jag min middag gå i kras. Då räckte det inte med "Järnspikar" för att uttrycka mina innersta känslor. Området är nu sopat och säkrat, mest för min egen skull eftersom det bara är jag som går barfota.

En liten kommentar om gårdagens fotbollshändelser kanske vore på sin plats. Jag var alltså inte i Cesena, men jag såg matchen på TV. Det var roligt att höra de italienska kommentatorerna säga "I Saxon" om Sveriges målvakt och "Tobias Hissen, figlio di Glenn". Ännu roligare hade det förstås varit om Hissen hade satt friläget han hade i början. Italiens seger var väl ganska rättvis ändå, hade det inte varit för I Saxons reflexer hade Sverige kunnat släppa in betydlig mer än ett mål. Hur som helst roligt att se det svenska laget göra en gedigen insats, det märktes knappt att det bara var träningsmatch. Desto tråkigare att några andra svenskar förväxlade en tävlingsmatch med en träningsmatch och lät Frankrike få en VM-plats som lika gärna kunde ha gått till Irland. Inte särskilt förvånande att den svenska huvuddomaren är samme man som under tidigare år fått hinkvis med kritik för sina märkliga straffbedömningar i allsvenskan och vars internationella licens starkt ifrågasatts redan från början. Nu lär han väl inte få tillfälle att utnyttja den igen.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Min namnsdag är ju idag den är ju speciell :(

2009-11-19 @ 19:46:44
Postat av: Marcus

Ändrat det, nu blev du väl lite glad? =)

Puss 2<3

2009-11-19 @ 19:47:50
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Amanda Elisabet Rikardsson

aaahhh då babe det blev jag :)

2009-11-20 @ 13:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0