9 månader...

Nej, vi ska inte ha barn (än). Däremot är det idag nio månader sedan vi träffades, Amanda och jag. Jag minns det som om det var igår... men det är en lång historia, det får vi ta en annan gång. Det är också värt att notera att om endast 4 dagar träffas Amanda och jag igen. På riktigt alltså, annars träffas vi ju varje natt i drömmarnas land.

Stor applåd till mamma som var först att knäcka bildgåtan från Florens (se "Pizza i Pisa"). Det är ju så klart Rafael som saknas, den fjärde ninjasköldpaddan. De andra var, i tur och ordning, Leonardo, Donatello och Michelangelo. Förstår inte att det kunde ta sån tid att lista ut, men bra att det blev gjort till slut.



Kursinnehållet var inte högintressant idag. Jakten på den perfekta majonnäsfabriken går vidare. Idag avslutade vi gruppresentationerna som vi påbörjade igår. Större delen av tiden gick dock åt till att läraren klickade sig igenom en massa sökmotorer (med bilden på projektor) där man kunde hitta fakta om företag och patent. Det tog ett tag innan jag förstod varför, men vi ska tydligen förfina våra idéer genom att ta reda på mer om hur det kan gå till i verkligheten.

Eftermiddagens föreläsning i Machine ed Apparaturiche a Gas e a Vapore handlade om termodynamiska cykler (Carnot, Rankine), vilket för mig är repetition från ettan, så jag gick hem i pausen. Jag hoppas han kommer igång snart och börjar prata mer om maskinerna, som kursnamnet antyder att han borde göra.

Det tål att upprepas: 9 månader.



A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Dom bästa 9 månaderna i mitt liv men som du säger: "Det är en sådan liten del av vårt liv jämfört med alla år vi har framför oss". Underbart, älskar dig massa <3

2009-10-06 @ 19:08:01
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Hihi...bilder =)))

2009-10-06 @ 19:11:10
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Mannndy

Älskling bilden på min blogg är bara en halv naken bild ju och den la du upp på din blogg...Ska inte lägga ut den riktigt nakna nakenbilen ;)



Kyss

2009-10-06 @ 23:15:23
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag behöver inte få något. Det räcker med ära och berömmelsen.

2009-10-07 @ 18:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0