Mot nya horisonter

Träningen gick bra ikväll, men det är tydligen ingen match den här helgen. Lite synd, men jag passar på att förlänga mitt planerade endagsäventyr till två dagar. På söndag måste jag ju nämligen se Bologna-Genoa.

Som planen ser ut just nu blir det Pisa i morgon, övernattning där och sen Florens (Firenze för infödingar) på lördag. Jag var i Pisa förra sommaren, men då var jag trött och sliten efter två veckors tågluff och hade inte riktigt ork eller humör att uppskatta det. Därför tänkte jag förtränga det dåliga minnet och ersätta med ett nytt. Florens i sin tur har jag bara passerat med tåg (på väg till Pisa), men det lär ju vara en alldeles fantastisk stad. Michelangos Davidstaty och Ponte Vecchio (en gammal bro, helt enkelt) ska vara ett par av höjdpunkterna. Om jag har tur hittar jag ett vandrarhem med internet, annars vet ni varför om bloggen står stilla till lördag eller söndag.

Snart dags att sova sig i form inför tågresan (dryga tre timmar till Pisa), men det är så sent nu så jag kan passa på att nämna att det bara är 8 dagar tills Amanda kommer. Vi får se vad vi kan hitta på då, först har vi ju en dag i Milano och sen en hel del att se här i Bologna, men beroende på hur schemat ser ut kanske det blir någon liten dagsutflykt också.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Ha det så kul babe, ska tänka på dig en massa <3



Love...!

2009-10-02 @ 11:01:57
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0