Friskförklarad

De två första fotbollsmatcherna har jag spelat på egen risk, men från och med idag är jag försäkrad även på planen. Jag var hos idrottsläkaren idag och besiktade mig. Det gick fint, inga tvåor. Doktor Diego kontrollerade synen, pulsen, andningen och blodtrycket, ställde frågor om tidigare sjukdomar m.m. och skrev sen ut ett intyg på att MARCUS E GUSTAFFSON inte är olämplig att utöva sporten fotboll. Det gjorde inte ont alls, utom i plånboken. 55 euro skulle han ha, den rackarn. Plus att det kostade 7 euro att få på papper att jag inte har spår av socker, hemoglobin eller något annat olämpligt i mitt urin.

Skriva av från ett körkort är inte lätt.

Idag var jag lite generös mot mig själv (trots att läkaren tog mina pengar) och köpte ett par nya jeans. Inte så mycket för att smälta in i det italienska ungdomsmodet som för att jag bara hade ett par långa byxor med mig. Det är inte riktigt väder för att gå med trekvartsbyxor längre, det märks om inte annat på antalet paraplyförsäljare på gatorna. Jag har även köpt ett kompendium med föreläsningsanteckningar till fluiddynamikkursen (Gas e Vapore) så att jag slipper skriva så mycket på föreläsningarna och kan koncentrera mig mer på att lyssna. Det är den enda professorn jag har som enbart pratar italienska, men det är samtidigt den bästa professorn. Han är inte lika småskolepedagogisk som Ingrid Andersson när han går igenom Braytoncykeln, men han hade faktiskt med sig en liten leksak en gång (ett vindkraftverk av Savonius-typ i miniatyr).

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Tina

Du vet att du ska höra av dej om du börjar få slut på pengar.

2009-10-21 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0