Telefontrassel

Pengarna på telefonen tog slut i fredags, till Amandas stora oro och mitt eget förtret, eftersom jag inte kunde svara på det sms hon skickade mig. Först var jag arg på telefonen för att den inte skickade, det stod bara "Fel vid sändning av meddelande" varje gång jag försökte. Efter flera omstarter och rundvandringar för att hitta bättre mottagning kom jag fram till att det måste vara saldot som är nere på noll. Mycket riktigt. Problemet lokaliserat, återstod bara att lösa det.

På en fredagkväll efter klockan tio är det dessvärre inte många Wind-butiker som håller öppet. Det gjorde de inte heller på lördagen. Dator hade jag inte med mig, så jag kunde inte fylla på krediterna på hemsidan. Det ska gå att göra i vissa bankomater, men när jag provade det så fanns det inget annat att välja på än att ta ut pengar. Jag frågade i en tobaksaffär som hade en skylt där det stod "Fyll på din telefon här" (ungefär, fast på italienska). De sa att de hade slutat med den tjänsten. Typiskt.

I lördags, när jag kom hem, låg hemsidan nere för omstrukturering. Igår var butikerna också stängda, samtidigt som hemsidan vägrade fullfölja min beställning. Jag började bli lite bitter.

Nu har jag äntligen gjort slut på den här historien och fyllt på telefonen i en butik här i närheten. Jag hade kanske inte behövt det tidigare, förutom i fredags, men det kändes ändå väldigt segt att behöva vänta så länge på att kunna göra det. Lite bättre kundservice kan man önska sig.

När man blir så här irriterad hjälper det att tänka på Amanda. Bara 5 dagar tills hon kommer hit nu, min nyfärgade lilla brunett. Hon blev visst inte så nöjd med nyansen, men för mig är hon alltid den finaste.

Fortfarande ingen som har vågat gissa på bildgåtan från Florens. Kom igen, gissa vet jag! Ni kan vinna en souvenir från Italien, eller ett vykort.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

tack babe det värmde i mitt hjärta...Älskar dig <3

2009-10-05 @ 20:41:56
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gissning bildgåtan: Donatella Versace!!!

2009-10-06 @ 21:03:33
Postat av: Marcus

Måste tyvärr säga att du är inne på fel spår, Anonym. Rätt svar har dessutom redan givits.

2009-10-08 @ 10:36:33
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0