En helt vanlig lördag

Matchen idag blev som sagt flyttad till ännu okänd tid och plats på grund av det våta vädret i Bologna igår. Följaktligen har jag inte gjort så mycket, bara gått lite på stan. Marknaden, som passade på att stänga när Amanda hälsade på, var öppen idag. Jag misstänker att de har övergått till att endast ha helgöppet. En översiktsbild på marknaden nedan, samt en bild på två munkar (eller jediriddare?/CQ?) som väntar på bussen.



Mitt tal till turkarna tycks inte ha varit helt förgäves. Igår var det någon som gjorde ren hyllan i badrummet, och när jag vaknade till vid halv fem i natt var det tyst i lägenheten (de var nämligen ute). De har ändå en hel del kvar att lära sig i ämnet hemkunskap. Disk torkar inte om man lägger den i en hög, på samma sätt som ett påslakan inte torkar om man lägger det i en hög. Om man torkar ett påslakan på detta ineffektiva sätt kan det vara bra att ha ett extra, så att man inte behöver sova utan lakan och smutsa ner täcket och sängen. Det här låter säkert (förhoppningsvis) som självklarheter för de flesta av er, men för mina rumskamrater är det ouppnådd kunskap.

Blandade gissningar på tävlingen, men hittills ingen som har alla rätt. Jag väntar till i morgon med att ge facit, så kan ni som inte har hunnit också gissa. Tänk bara på vad ni kan vinna!

Angående stadskampen mellan Linköping och Bologna kan jag meddela att Linköping vann i tie-break med 1009-6, tack vare vinst i två nya kategorier samt en poäng som gick över.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Var det jag som drog en massa poäng va?

Saknar dig en massa men är ändå glad att du gör detta äventyr i ditt liv :) Jag har ju som sagt lite gentjänster att hämta hos dig...:D PÄRLA!



Puss

2009-10-24 @ 22:24:44
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

1000 poäng till Amanda =)

Saknar dig med, varje dag. 2<3

2009-10-24 @ 22:31:25
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Marcus

Pärla också ja... ja, du har ju fått en ungefärlig tidsplan, den gäller fortfarande ;)

Puss

2009-10-24 @ 22:51:35
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: mannndy

wuhuuu

2009-10-24 @ 22:52:11
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0