Snedsteg

Ja, jag erkänner. Jag har tagit ett snedsteg. Men lugn Amanda, det drabbar bara mig. Det var på fotbollsplanen, i en träningsmatch mot ett annat amatörlag. Jag hoppade upp och nickade och landade snett på vänsterfoten (aj aj aj...). Fick halta ut och spola kallvatten på den stackars fossingen. Det är ingen större fara, men det blir säkerligen värre i morgon. Jag fick låna en gel av en av turkarna att smörja på. Frågan är bara om den gör störst skada eller nytta - heparinoid gel stod det. Jag tänkte inte på det när jag smorde på, men heparin är ju blodförtunnande. Risken är alltså att den ökar blodtillströmningen och förvärrar svullnanden. Vore just typiskt. Nu har jag ont i ryggen, träningsvärk i magen och stukad fot. Men jag lever.

Igår skrev jag på kontrakt på lägenheten. Lite sent kan tyckas, men bra för mig, eftersom jag kunde göra klart med rummet innan jag åkte hit. Det var väldigt mycket lagtext i kontraktet. Hyresvärden läste upp de viktigaste bitarna och förklarade att man inte får ha allergiframkallande husdjur, sjunga och spela musik på natten eller bygga om lägenheten. Fyra månaders uppsägningstid är det också, så om jag skulle vilja flytta för att turkarna är besvärliga är det redan för sent, för de stannar bara till slutet av januari. Sen blir det nytt folk att bråka med.

Nu är det mindre än 2 dygn tills Amanda och jag möts. En dag i Milano, sen Bologna och kanske en utflykt någonstans i omgivningarna. Det är inte detaljplanerat, men oavsett vad vi gör kommer det att bli de bästa dagarna på nästan fyra veckor. 2<3

Storebror och systerson fyller år idag. Grattis till er båda!

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Det kommer bli helt underbart <3

2009-10-08 @ 23:42:28
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0