Har ni hört talas om Decathlon?

Den där gasspisen är inte min bästa vän. Det går ungefär så här bra när jag ska laga mat på den. Jag är van att hacka och skära saker under tiden som jag har något på spisen, men det går inte med den här, den kräver mer passning än en treåring med högt blodsocker. Det blev något sånär ätbart nu när jag har köpt lite kryddor i alla fall. Jag gjorde stekt korv (dock inte genomstekt, jag råkade stänga av gasen) med penne och brända grönsaker. Det lär dröja innan jag vågar mig på något mer avancerat.

Under förmiddagen tog jag bussen till en Decathlon för att inhandla fotbollsstrumpor och benskydd. Det visade sig vara sportaffärernas Biltema - hur stort som helst och förvånansvärt låga priser. Jag blev väldigt sugen på att köpa fotbollsskor också, men jag använder dem jag har med mig tills de går sönder. Sen kan jag köpa nya på Decathlon!

Jag hade en plan om att köpa månadskort till bussen också, men det slutade med att automaten (en förklädd enarmad bandit!) rånade mig på 4 euro. Förhoppningsvis finns det andra, nyare automater som inte käkar mynt, annars får jag tjuvåka (det är som i Göteborg, man stämplar eller betalar själv i en automat) eller köpa en cykel (finns också på Decathlon).

De andra planerar att hyra en bil till i morgon, trots att tåget är ganska billigt och trots att jag har sagt att jag absolut inte vill hyra bil och talat om för dem att tåg är så oerhört mycket bättre. Om vi åker tåg är det inga problem att ta sig till såväl centrum som till stadion, utan att vi behöver bekymra oss om parkering, tät trafik eller vilken väg man ska ta. Det är ingen av oss som hittar till San Siro, så det kommer ju bli kaos, utan tvekan. Italienare är inte världens bästa bilförare heller, vilket gör att tåget känns en aning säkrare. Men om fyra personer vill hyra bil och jag vill åka tåg så får jag väl rätta mig och hänga med dem. Då ska jag sitta i baksätet med bältet hårt åtdraget och hålla i mig. Kanske ska köpa en hjälm på Decathlon också.

Något mer... Jo, jag hann med ett besök på stadens marknad för kläder och krimskrams på Piazza VIII Agosto. Inga inköp, men jag tog lite bilder.

Sa jag att jag var på Decathlon? Himla trevligt ställe.

Italiensk marknad.    Staty vid Piazza VIII Agosto. Antagligen gjorde någon något viktigt den 8:e augusti.    Mera marknad...    Alla kanske inte är lika roade av stavfel som jag är, men ni måste väl ändå hålla med om att

Treåring med högt blodsocker.    En väldigt gammal byggnad. Jättegammal.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: mannndy

Okej hjärtat låter bra de att det fanns ett biltema för sport, kanske sporttema ;)?

2009-09-19 @ 20:08:23
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0