Schema? Det är väl överskattat...

Än så länge är det ganska oklart vilka kurser jag kommer att läsa, förutom Costruzione di macchine automatiche e robot, som hålls av ingen mindre än min kontaktperson, professor Zucchelli. Han verkade lite bekymrad när jag först visade min kursvalslista igår, men efter att ha kollat upp kurserna på hemsidan verkade det ändå som att de flesta skulle gå att läsa. En del gick dock inte att hitta, och många av dem låg på andra program än maskinteknik (ett mindre problem).

I morse var det dags för ny tretimmarslektion med professor Zucchelli, 9-12. Kvart över nio ringde professorn till mig och sa att han hade varit sjuk under natten och skulle komma först klockan tio. Han bad mig kungöra detta för klassen, vilket jag också gjorde, med framgång men ändå till allas besvikelse. Jag hann hur som helst bekanta mig med några i klassen under den oväntade rasten och fick bland annat veta att de har akademisk kvart i Italien också.

Eftermiddagen var på förhand blank schemamässigt, så jag tog mig till universitetet för att se vilka kurser som gick (de har en anslagstavla med tid och plats för alla kurser, veckovis). Jag hamnade på en föreläsning i Elementi delle Macchine, som jag trodde skulle motsvara LiTH:s kurs Maskinelement, men som snarare handlade om statik - jätteenkla grejer från årskurs 1 (eller hur, Hanky-Panky? ;) ). Det var lite av en besvikelse, men i morgon ska jag gå på Controlli Automatici och Meccanica delle Macchine. Hoppas att de är lite mer i linje med vad jag ska läsa.

Fotbollsträning ikväll! Ska bli intressant att se vad de är för gäng, min föreställning är att det är nån sorts korplag. Sen vet jag ju inte vad de har för förväntningar på mig, jag menar... Kennet Andersson, Klas Ingesson... lite skillnad på mig och dem. Jag är ju back, för det första. Kortare än Kennet och mer hår än Klas. Vad mer... jo, jag har aldrig varit i USA heller.

18 dagar kvar tills jag möter min ljuvliga prinsessa på Milanos grandiosa centralstation. Sen ska jag inte släppa henne ur sikte, inte ens släppa taget om henne på fem dagar.



A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Åh 18 dagar, det börjar närma sig :)...jag ska klistra mig fast i dig, har dom karlssonsklister i Italien må tro?



Puss min prins<3

2009-09-22 @ 18:53:32
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Vet inte, du kanske får ta med både det och Kalles kaviar =)

2009-09-22 @ 18:58:47
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0