Fullt ös, medvetslös

Man ska tänka på vilodagen och helga den. Därför sov jag till klockan halv tolv idag. Inte bara därför kanske, ganska lite därför egentligen. I själva verket hade det ingenting alls med Bibeln att göra. Det var snarare så att jag var vaken till halv fem i natt. Två erasmustjejer, som är nära vänner till Vanessa och som har varit här flera gånger tidigare, var här och härjade. Det var mycket tjatter, hög musik och dryckeshets mot mig, men som vanligt förgäves. Folk frågar mig ofta varför jag inte dricker alkohol, men om man tänker på hur t.ex. de här tjejerna mådde i dag så är det väl inte så konstigt. Själv sov jag eller befann mig i en annan del av lägenheten, men Carlos, som var lite mer lagom berusad, förtäljde att det spillts kroppsinnehåll på oönskade ställen.

Lite plugg har jag hunnit med också, samt en timmes inomhusfotboll på konstgräs/sand. I den lite större fotbollsvärlden kryssade Bologna borta mot blågula Chievo, Milan fick (också) bara 1-1 mot Livorno och Manchester United piskade Arsenal på Emirates (3-1). Formmässigt verkar det vara fördel United just nu mot Milan, men det är ju två veckor kvar till den matchen. Om jag får biljett till den kommer jag förmodligen inte att gå ensam; Carlos är intresserad av att följa med. Det kan vara bra att ha sällskap när man går på en sån match och håller på bortalaget. Fast det brukar ju vara de engelska fansen som är mest våldsamma. Jag får se till att ha på mig en Unitedtröja så att de inte råkar klubba ner mig.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Mannndy

Men säg inte sådär....du får absolut inte gå på matchen!!!

2010-01-31 @ 22:01:15
Postat av: Marcus

Jag skojade ju bara... Unitedfans är snälla. =)

2010-01-31 @ 22:20:00
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0