Håll huvet kallt!

Den första av mina fyra kurser är nu tenterad, och det var en svettig historia. Kursen handlade om system för uppvärmning och avkylning, men några sådana fanns definitivt inte i tentasalen. Det var hett som i en likkisteldad pizzaugn, kort sagt. Sen blir jag lätt lite övertaggad inför uppgifter som denna; kroppstemperaturen stiger och jag kan knappt dra ett rakt streck den första kvarten. Summa summarum: jag blev smått svettig, denna 30-gradiga eftermiddag i juni. Om jag ska gissa något om resultatet så tror jag åtminstone att jag klarar godkänt. Det var en stor lättnad när jag efteråt fick veta att det inte följer någon muntlig del, det är bara individuell tentavisning nästa vecka, så nu kan jag genast koncentrera mig på de tre andra kurserna.

Det har varit en storartad sporthelg: Francesca Schiavone blev första italienska i historien att vinna en Grand Slam och Robin Söderling gick till final för andra året i rad i samma turnering. Och, ja, det var väl ungefär det. Storartat var kanske att ta i, när jag tänker efter. Det var final i Franska Öppna, helt enkelt. Alla i publiken hade vita hattar. Rai visade bara damfinalen, de jädra patrioterna, så jag fick streama Söderlings match. Det gjorde inte så stor skillnad, utom att bilden stod stilla ibland. Datorskärmen är ungefär lika stor som TV-skärmen.

Vi närmar oss ett avgörande i Bubblan, men bara 50 % av finalisterna har svarat på utslagsfrågorna. Facit kommer så fort vi når 100 %, så kom igen Rasmus!

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: manda

Det gick nog bra för dig eftersom det gjorde det för mig :D Puss

2010-06-07 @ 21:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0