Väderleksrapport

Alla är säkert jätteintresserade av hur vädret utvecklar sig här, så jag kan tala om att vi har haft strålande solsken i dag. Det var massor av folk på stan och ännu fler i parken, glada att kunna lämna paraplyerna hemma och njuta av den ljumma vårluften. Jag sällade mig till massorna medan jag letade efter nya jeans och ett nytt bälte. De gamla jeansen har blivit väldigt slitna på ett ställe där man inte vill att det ska gå hål, och så tyckte jag att det började bli dags att byta ut nitbältet mot något som inte sticker ut så mycket. Jag hittade genast ett par brallor som passade utmärkt och som bara kostade 20 €. Lite senare kom jag fram till att det förmodligen berodde på att de var tillverkade i Kina (P.R.C. står det på lappen) av någon stackare som jobbar för en skål ris om dagen. Jag funderar lite på att lämna tillbaks dem, det borde ju gå även om jag har tagit bort prislappen och de där kartongbitarna som de syr fast på fickorna. Bältet jag sen köpte gick på 26 € och var tillverkat i Spanien, så det tror jag inte att jag behöver ha dåligt samvete för. Det är ett väldigt praktiskt bälte, för det går att vända på, så man kan välja om det ska vara svart eller vitt.

Jag läste att Pernilla Wahlgren gick vidare i Melodifestivalen. Ack och ve. Här i Italien vet jag inte riktigt hur uttagningen går till. Däremot har det stått mycket om San Remo-festivalen de senaste veckorna. Sångaren och musikern Morgan blev utkastad redan innan festivalen hade börjat efter att ha sagt i en intervju att han tog kokain. Det var inget ångerfullt erkännande, han gjorde nästan reklam för det som någon sorts medicin. Men han snortade inte, det skulle inte vara bra för näsan, han rökte crack. Fast nu skulle han sluta, för sonens skull. Morgan-affären blev större än hela festivalen, som så småningom vanns av ett gäng som sjöng om hur mycket de älskar Italien (låten har föreslagits som VM-låt till sommaren).

Bologna-Napoli i morgon. Jag ska gå med Øyvind och Olivier, Carlos och Vanessa ska åka till Florens. Jag upptäckte i dag att Olivier röker. Han stod och bolmade utanför porten när jag gick för att handla kläder. Det är åtminstone bra att han respekterar våra husregler och går ut. Annat noterbart om min nye rumskamrat är att han dricker rödvin varje dag (Chianti, Toscana) och att han snarkar som en gris. För övrigt är han trevlig.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Tina

Det var bra att du har köpt dej ett nytt bälte, då kanske du kan låta bli att gnaga av färgen på mina köksstolar.

Kram

Mor

2010-03-07 @ 14:31:45
Postat av: Marcus

Men jag tänkte ju ha det gamla när jag är hemma ;)

Kram

2010-03-08 @ 19:18:28
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0