Almeno non sono al verde

De senaste dagarna har jag bittert fått erfara modets mörka baksida: det finns inga gröna skjortor. Trenden går just nu mot olika varianter av ljusblått, även svagt röda skjortor går att finna. Men inga gröna. Varför ska jag då vara en sån moderebell och ha tag på just en grön skjorta, kan man undra. Jo, det är nämligen så att Amandas syster ska gifta sig på midsommarafton. Amanda ska vara tärna och jag ska ha något som matchar hennes klänning och sjal. Grön slips skulle kanske gå (om det fanns någon, verkar glest med det också), eller grön kostym (mindre hett alternativ). Eller så klär jag ut mig till Hulken.

I brist på kläder köpte jag på mig en bunt skivor i går. De hade fortfarande inga Brunorock eller Orazero, men väl 883 och Ricchi e Poveri. Lite kultur måste man ju ha med sig hem.



Senaste nytt om Inter och deras historiska trippel från tidningen City:

"Staten planerar nedskärningar. Nästa år får Inter nöja sig med dubbeln."

Det finns intelligent mediafolk i Italien också.

Två av fyra tentor är inbokade: 7:e och 15:e juni. Återstår Strumentazione ed automazione, den muntliga delen av Impianti meccanici samt projektet i Turbomacchine. Just projektet är fortfarande ett litet bekymmer. De program jag fick av professorn förra veckan går inte att köra på min dator, för de är för gamla (alt. datorn är för ny). Windows 95 eller 98 krävs, men jag antar att XP funkar också (kan inte tänka mig att professorn har Windows 98 på sin laptop). Det står still fortfarande alltså, men jag har gjort lite mera framsteg i mitt handskrivna program: nu kan jag ändra vinkel på vingen.


Fotnot: verde [-e-] grön; almeno non sono al verde jag är åtminstone inte pank


A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Tina

Kan jag hjälpa dej med den gröna skjortan på något vis? Idag ska jag väga mjöl till öknadagen på lördag.

Kram

2010-05-25 @ 07:42:46
Postat av: mandan

mm min fina blomma =)))

Nu har jag packat åtta lådor (inte ens hela köket) porslin, böcker, matlådor!!! DET TAR ALDRIG SLUT! Tur är att du kommer göra det värt ett!!



Puss

2010-05-25 @ 14:38:49
Postat av: Marcus

Tja, om de har såna i Nyköping/Stockholm så kanske Rasmus kan prova ut en. Den ska matcha Amandas sjal som sagt, jag kan skicka en bild. Tyvärr kan jag inte vara med på Öknadagen i år heller ;P



Nej, jag förstår inte hur du kan ha så mycket saker i din lilla lägenhet. Det kommer att se lika fullt ut i den nya ;)

2<3

2010-05-25 @ 20:07:09
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0