Mattehumor

Sommaren är här! Nu har vi haft 25-30 grader varmt sen... tja, i lördags ungefär. Till och med italienarna har kortärmat. Berlusconi har nog fått lite solsting (mer än vanligt), för han påstår att med honom som manager hade Milan blivit mästare. Tillåt mig småle. Det är väl illa nog att han är president och skrämmer bort alla som tränar laget. Själv måste jag, mitt i värmeböljan, ta tag i tentapluggandet på allvar. Mindre än två veckor kvar till första tentan. Jag ser redan nu vissa tecken på att jag gräver ner mig för djupt i böckerna. Hur förklarar man annars uppkomsten av den här sortens vitsar?

John i min klass berättade den här, jag tror att han skrev den själv. Med reservation för felaktig återgivning.

exp(x) var ute och gick. Plötsligt mötte han en deriveringsoperator.
- Jag är inte rädd för dig! sa exp(x).
- Jag är ∂/∂y, svarade deriveringsoperatorn, och exp(x) sprang sin väg.

Denna kom jag på själv. Det är nu era kunskaper i grekiska kommer väl till pass!

V barnen φck η γl φsk
\ μ
Hon åt πρg

Den sista rimmar tyvärr inte, som den sortens historier bör göra. Men det gör ingenting, den är lika dålig för det. En applåd till den första som förstår den! Glöm inte att det viktiga är inte att vinna, utan att Δ. Så det gör inget om ni inte begriper ett ι. En god sportsmannaanda är α och ω. Och pappsen βlar.

Åh, just det, jag har ju en gammal Paint-teckning också som jag kan slänga in som bonus. Vad är detta för djur?



Jag vet inte om mitt arbete med vingprofilen kommer att löna sig, för jag har fortfarande inget program att simulera luftflöde i. I vilket fall som helst, nu har jag kommit så här långt:



Tjusigt va? Den går även att få i grått, kopparnyanser eller enfärgad.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: Amanda

Shit är det såhär mina kvällar kommer bli, du säger en massa tråkiga skämt jag ej förstår. Hmm tvekar starkt...INTE. ser iaf att det är en fisk ;)



Puss<3

2010-05-27 @ 17:19:05
Postat av: Marcus

Vadå, jag har väl alltid berättat tråkiga skämt?

Vilken sorts fisk? =)

2<3

2010-05-27 @ 18:11:57
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Tina

gissning på sista: alla barnen fick äta fisk utom ....mi hon åt fisk. Snygg du blev när du klippte dej!

2010-05-29 @ 08:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0