Detta är ett lån!

Det är väl lite fåfängt att inbilla sig att mina vänner på M, Δ och ε ska ha tid med mina töntiga, grekiska vitsar så här i tentatider - jag vet ju själv hur stressad jag känner mig. Men ni ska få suga på de här gåtorna ett par dagar till, det kan ju hända att någon sitter på ett grekiskt lexikon (t.ex. Amanda, men hon kanske har packat ner mitt i en flyttkartong). Jag har gjort en liten uppdatering på min vits, så nu rimmar den:

V barnen φck η γl φsk
\ μ
Hon åt πρg (som var ν)

Något simuleringsprogram har jag fortfarande inte sett till. Eventuellt kan jag få en nyare version av en kollega i studentgruppen om en vecka, men jag ska ju för 17 hinna göra projektet också. Det är tur att det finns solidariska människor som delar med sig av lagom gamla utgåvor av såna program på internet. Annars hade jag nog löst det i matrisprogrammet långt innan jag fått tag på rätt mjukvara. Gårdagens små steg framåt i programmerandet innefattade korrugerade vingar samt en radiell turbin i 2D. Önskar att jag kunde visa bilder, men bloggen vill inte riktigt samarbeta i dag.

Varje gång jag besöker skolbiblioteket blir jag överraskad, rentav förbluffad, över hur ineffektiva och inkompetenta bibliotekarier de har. I går låg utlåningssystemet nere (igen) och inga lån eller omlån kunde göras. Jag gick dit tio över elva i förmiddags - lektionen skulle börja kvart över - för att låna om två böcker. I tio minuter höll damen bakom disken på att bläddra i böckerna, leta efter utlåningslapparna som jag använde som bokmärken (inte helt osynliga) samt fundera över varför det bara gick att förlänga lånet med tre dagar. Hennes kollega kallades dit, de slog sina (inte överdrivet) kloka huvuden ihop och kom så småningom fram till att det berodde på att jag är erasmusstudent och är inbokad för hemresa 30/6. Tydligen har de en månads framförhållning på utlåning till studenter som är här tillfälligt, vilket är jättekorkat eftersom det är just under den månaden man har tentorna och bäst behöver böckerna. Jag fick behålla dem ändå "tills vidare", 30:e är ju en söndag.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: Amanda

Den är nedpackat och kommer aldrig mera upp ^^ hahahaha



Jag kan ju redan den där vitsen, jag som fick dig att ändra den ;)



Puss<3

2010-05-27 @ 22:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0