Pirates of the Mediterranean

Ska Israel och Palestina aldrig sluta bråka? Får de inte nog? Man blir ju så ledsen på dem när de gör på det här viset, efter alla försök till medling. Det var demonstration på Via Ugo Bassi, precis utanför där jag bor, när jag kom hem från dagens sista föreläsning. De hade palestinska flaggor, flaggor för italienska kommunistpartiet och stora banderoller. Jag och Olivier hakade på tåget, som stannade utanför Palazzo del Governo och avslutade på Piazza Maggiore. De skanderade "Palestina libera", uppmanade till bojkott av Israel och hyllade "de modiga människor som mördats".






"Tillsammans med de palestinska barnen"

Det är trist, tragisk, hemskt, fruktansvärt, och det tar aldrig slut. De fortsätter bara att döda och förstöra för varann fram och tillbaka, hämnas för hämndaktioner, vendetta för vendetta i alla oändlighet. Vad skönt det vore om någon av dem kunde säga "Förlåt, det var vårt fel" och få till svar "Äsch, vi har också betett oss illa. Nu glömmer vi det här och går vidare". Tyvärr tror jag inte att någon av oss kommer att få uppleva den dagen.

A presto

Marco Maccherone



Kommentarer
Postat av: mandan

Ibland förstår jag mig inte på dig hjärtat :P Varför var det så kul att fota det där? Sådana tåg kommer ju titt som tätt och över hela världen :P



Pyss

2010-06-02 @ 19:17:10
Postat av: Marcus

Det var ju intressant, en historisk händelse, plus att en del bilder blev ganska bra (kan dock inte publicera alla p.g.a. starka politiska budskap).



Pöss

2010-06-02 @ 23:23:46
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0