Dagens lista

Jag utlovade ju mer eller mindre en lista över fotbollsspelare när jag nämnde George Best häromdagen. Eftersom det var så länge sen jag skrev en lista så är det väl lika bra att jag gör en sån nu.

Topp 3: Fotbollsgenier som aldrig spelat ett mästerskap med landslaget

3.
Mark Hughes (Wales)
Wales har inte kvalificerat sig för ett mästerskap sedan Sputnik 1 låg i omloppsbana, och det var först efter mycket politik och lite lottdragning. Sparky Mark är för övrigt förvirrande lik Michael Palin, nästan så att det är svårt att veta vem som är vem av dem.

2.
Ryan Giggs (Wales)
I Unitedtröjan har han vunnit allt man kan vinna, men Wales är fel land att födas i om man vill nå framgångar med landslaget.

1. George Best (Nordirland)
Enligt de flesta "experter" står slaget om titeln som tidernas bäste spelare mellan Pelé och Maradona. Enligt Pelé var det George Best. Det säger en del om den mannens kapacitet. Synd att han inte utnyttjade den till fullo. Här är ett intressant klipp från tiden innan han var helt förstörd. Frågan som ställs 4 minuter in i klippet är lite rolig, om man tänker på Bests rykte vid sidan av planen.


Observanta läsare kan ana ett visst mönster i urvalet...


Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Känner endas igen 1an pga att han är son som heter Calum som om jag fattat rätt har ungefär samma rykte som sin pappa :P

2009-12-13 @ 22:31:49
Postat av: Marcus

Det var värst vad du var beläst, men Ryan Giggs borde man nästan veta vem det är också. Fast jag älskar dig ändå =) 2<3

2009-12-13 @ 22:37:50
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: joocken

bar på grund av giggs får jag aningar att det luktar Man.U spelare. tenta idag :|

2009-12-14 @ 07:30:57
Postat av: Marcus

Det stämmer bra det, brittiska Unitedspelare till och med (men nationaliteterna var ju givna). Det har jag med, den första av tre denna vecka.

2009-12-14 @ 12:05:01
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0