Dagens lista

Mamma Mia, nu var det längesen jag gjorde en lista. Det är ju första december i morgon för 17, julkalendern drar igång. I år är det visst superhjältarna från Bolibompa det ska handla om. Det är väl lite förutsägbart att göra en lista över gamla julkalendrar, men likafullt oundvikligt.

Topp 3: Julkalendrar vi (eller åtminstone jag) minns

3.
Jul i Kapernaum
Mystiskt, mysigt, Peter Harrysson - det kan ju inte bli fel. Sidoprogrammet med tidsresorna var också väldigt underhållande.

2.
Mysteriet på Greveholm
Mystiskt, mysigt, Pierre Lindstedt - funkar ungefär lika bra.

1.
Nisserne på låven
Hade jag gjort en lista över världens bästa dokusåpor hade Nisserne på låven hamnat högst där också, för det var ju vad det skulle föreställa egentligen. Det bästa vårt västra grannland producerat sen Ole Gunnar Solskjær.

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Nej älskling det där stämmer INTE!!! SUNES JUL ÄR FÖRST, 2a greveholm, 3a Håll huvudet kallt...din 3a kommer strax efter...

2009-11-30 @ 23:42:32
Postat av: Marcus

Jag minns inte Sunes jul så bra, det var ju det det var frågan om. Men jag vet att den var bra, liksom även Teskedsgumman, Trolltider, Tomtemaskinen och Skägget i brevlådan. Nisserne på låven vinner ändå.

2009-12-01 @ 00:26:25
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

:O KOMMER DU INTE IHÅG SUNES JUL...SHIT KÄNNS SOM JAG INTE KÄNNER DIG LÄNGRE :( VART ÄR MIN BLIVANDE MAN???

2009-12-02 @ 15:06:20
Postat av: Marcus

Jag var fyra år när den gick som julkalender, hur kan du komma ihåg den? Jag kommer bara ihåg sånt jag sett i efterhand.

2009-12-02 @ 20:27:19
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

Jag har ett superminne :D Jag komme rihog när jag var tre år och förstörde en kompis matta ex.

2009-12-03 @ 23:37:56
Postat av: Marcus

Och Resan till Melonia som gick när du var ett? Det kan vara så att du har sett reprisen, som jag (av Sunes jul alltså, det andra har jag fortfarande inte sett). =)

2009-12-04 @ 00:15:06
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0