Dagens lista

Var det inte länge sen jag hade en lista här? Det känns som att det är dags för en ny. Jag bor ju mitt i en bilregion nu, mitt emellan Modena och Imola och inte överdrivet långt från Torino. Därför kan det vara intressant att se vad för sorts bilar bologneserna kör.

Topp 3: Bolognesiska bilar

3.
Smart
Onekligen ett smart val om man bor i en storstad. Parkeringssituationen i Bologna är lika hopplös som Nyköping en lördag eftermiddag. Då är det bra att kunna fickparkera på tvären.



2.
FIAT 500
Säg, har det någonsin funnits en sötare bil än FIAT Topolino?



1.
Alla dessa lådbilar
Vanligtvis är det Legokonstruktörerna som hämtar inspiration från verkligheten, men här har biltillverkarna i stället utgått från Legomodeller för att göra riktiga fordon. Den till vänster misstänks ha stulits från filmen MIW 3 - Sagan om Rockringen.



Kommentarer
Postat av: Amanda

hahaha...den listan var bra!

Jag vill ha den ljusblåa (vann ju din tävling)

2009-11-20 @ 17:27:04
Postat av: Marcus

Den skulle jag också välja =) Tyvärr fanns det ingen sådan bland priserna i tävlingen som ingen vann ;)

2009-11-20 @ 18:30:29
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0