Dagens lista

Italien är på många sätt ett bra land att bo i, men efter det här året som jag ska tillbringa här blir det nog ändå Sverige för min del. Vi har ju kaviar, lingonsylt och Radiosporten, saker som de knappt hört talas om här. Även om man kan klara sig utan många av dessa saker ett tag finns det sådant som är oumbärligt.

Topp 3:
Saknas i Italien

3.
Osthyvel
Det finns i Norge, Sverige och Holland så vitt jag vet (förmodligen i Finland och Danmark också). Här nere äter man riven ost, ost som är för mjuk att hyvla eller ost som är färdigskivad.

2. Diskborste
"Ingen diskborste? Ja ja, jag får väl gå och köpa en, man kan ju inte diska med bara en svamp." Så tänkte jag när jag kom hit. Men se, det fanns ingen diskborste att köpa.

1. Amanda
Hur skulle jag kunna klara mig ett år här utan Amanda? Det skulle ju inte gå. Som tur är kommer vi att ses lite då och då, nu är det bara en enda dag kvar. Men bäst av allt vore att importera henne hit så jag kunde ha henne här jämt.

Kommentarer
Postat av: mannndy

Åh älskling :) Glad jag blidde nu med...du saknas en massa i Sverige med :) I morrn ses vi <3 Älskar dig

2009-10-09 @ 11:49:50
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0