Trött...

Smockfullt schema idag, två lektioner och ett studiebesök. Composite Materials i morse, det mest intressanta där är väl just nu att det diskuteras om vi ska flytta torsdagslektionerna till fredag för att anpassa efter en annan kurs. Det vore synd tycker jag, för då blir det kortare helg, men om det passar bäst för dem som har körigare schema så blir det nog så ändå. Vill jag åka någonstans över helgen så är det inte hela världen heller att missa en tvåtimmarslektion om nylon.

Studiebesöket var en del i den så kallade majonnäskursen. Det var dock inte på en majonnäsfabrik och vi var bara sju personer plus professorn som var där. Företaget vi besökte bygger förpackningsmaskiner åt andra företag. Vi fick bl.a. se när de testade en tvålförpackningsmaskin och en annan som packade tuggtobak med äppelsmak. Snuspackningsmaskiner gjorde de också. Det tyckte jag var lite kul, för det var ingen annan i gruppen som hade sett snus [znooz] förut. Det var förbjudet att fotografera där, men ni vet ju hur påssnus ser ut.

Efter den sista lektionen (också majonnäs) var jag rätt trött och hungrig. Jag hade inget lättlagat hemma, så jag köpte hämtpizza. Tyvärr lyckades jag hitta en pizzeria som inte hade vedeldad ugn och som inte ägdes av italienare. De lyckades få en pizza med typiska italienska ingredienser att smaka som en vanlig svensk pizza. Det var inte äckligt, men den sämsta pizzan hittills i Bologna. Sen läste jag på älsklingens blogg att hon har ätit spaghetti med köttfärssås och en smaskig efterrätt med daim. Då blev jag lite avundsjuk.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Åh babe jag ska laga massa mat åt dig resten av ditt liv så var inte avundsjuk, längta bara =)



Puss love <3

2009-10-26 @ 21:44:14
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jag längtar massor =)

Puss 2<3

2009-10-26 @ 21:47:49
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0