Dagens lista

Jag säljer inga reklamplatser på min blogg, men ibland kan det hända att jag skriver saker på beställning åt personer som förtjänar det. Min bror bad om en lista i valfri kategori, tillägnad honom. Det var inte lätt, men här är den:

Topp 3:
Klassiska datorspel

3.
Neverhood
Leranimering ser ju bara för roligt ut, och här är det riktigt bra gjort. Tänk Wallace och Gromit, fast... surrealistiskt. Ett djupt, humoristiskt och nördigt svårt nötknäckarspel.

2. Rosa Pantern - Resa på egen risk
Lite lättsinnigare, lite yngre målgrupp, men genuint roligt. Uppföljaren var tyvärr inte på samma nivå, men också värd att spela.

1. Backpacker 1 & 2
Haha, nu trodde ni säkert att det skulle bli ett ännu töntigare spel, men icke! Jag får ofta höra att jag kan och vet väldigt mycket. Nå - här en del av förklaringen till det. Backpacker är kunskapens källa.


Nästan med på listan: Pyramiden - Gåtan vid Nilens strand, Hugo, Pettson och Findus i Snickarboden, FIFA World Cup -98, Championship Manager, Kalaspuffspelet.


Kommentarer
Postat av: Viktor

Du har fel det ska vara 3. ms röj 2. backpacker jr 1. sim city 2000. Nöjet att bygga en fin och stor stad sedan total förstöra den. Det är en så skön känsla. ha det

2009-10-01 @ 13:06:37
Postat av: mannndy

1. The sims 3

2. The sims 2

3. The sims 1

2009-10-01 @ 16:33:40
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jag kan tillägga att kriterierna för att komma i närheten av listan var följande:

1. Jag ska ha spelat det (annars kan jag ju inte bedöma hur bra det är).

2. Det ska vara minst 10 år gammalt (annars är det ingen klassiker).



Det är bra att ni vågar säga emot nu, men jag är fortfarande enväldig domare =)

2009-10-01 @ 16:54:02
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: mannndy

men sims 1 är iaf 10 år gammalt och sims har du spelat!!! SÅ DET SÅ!!!!



Hmm jag skulle vilja se en lista på alla konstigheter du haft på dig ;) Typ som hatten...hehehe

2009-10-01 @ 17:41:05
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Viktor

Jag vill upplysa att sims är nio år gammalt. Kom den 4 feb 2000 i usa den 28 i europa.

2009-10-01 @ 18:37:50
Postat av: Marcus

Ledsen Amanda, det höll inte. Bara MS Röj som kvalar in på båda alternativen, men det platsar fortfarande inte.

2009-10-01 @ 22:54:55
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Joachim

Rosa Pantern - Resa på egen risk, fyfan vilken spel. Ska dra ner det direkt när jag kommer hem, vilka minnen...

2009-10-02 @ 13:19:23
Postat av: Marcus

Tack, äntligen någon som håller med! Rasmus, var är du? Det är ju din lista!

2009-10-03 @ 22:29:47
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: bror Rasmus

Är du säker på att du vill gör det där draget? Jag säger bara: långa stockar, det är selva grejen. och Ha en bra dag (H-A E-N B-R-A DAG)

2009-10-05 @ 14:54:55
Postat av: Marcus

Det var hårfint, som sagt, att det spelet kom med. Första reserv, utan tvekan.

2009-10-05 @ 22:03:50
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0