Bidrag till debatten

Barcelona - Inter var en rätt tråkig match - precis som Mourinho ville ha den. Det var hans show i går. Inte nog med att han visade upp ett stort taktiskt kunnande när han styrde sitt lag till att kväva varje kreativt försök från hemmalaget. Han uppträdde som om han var hög vid sidlinjen (han kanske hade gjort en Fowler?), skrattade åt Mottas utvisning och blandade sig i Guardiolas samtal med Zlatan. Han var så mycket  rockstjärna som en fotbollsmanager någonsin har varit och firades som en sådan efter slutsignalen. Det går inte att påstå att reslutatet var orättvist. Barcelona var för dåliga, mest för att Inter gjorde dem dåliga. Många passar på att halshugga Zlatan, men han var inte mer skyldig än Messi eller Puyol till Barças nederlag. Laget kom inte upp i sin normala standard. De skapade inte tillräckligt, rullade mest runt bollen framför Inters försvarslinje som om det var en handbollsmatch. Nu blir man motvilligt tvungen att hålla på Inter i finalen. Fy för FC Bayern.

Så, nu har jag dragit mitt strå till den stora fotbollsbloggarstacken. Vidare till nästa ämne. Vädret blir ju sällan tråkigt att skriva om när jag är i Italien och ni är i Sverige (haha!). 25 grader, klar himmel och vindstilla. Jag tillbringade en stund i 11 september-parken (inte fullt så dyster som den låter) på eftermiddagen och läste Impianti Meccanici. Jag var dock inte ledig hela dagen, numera har jag tre timmar Turbomacchine på torsdagar. Vi fick besök av en duva i aulan. Antar att den ville lära sig lite aerodynamik.

I morgon bär det av till Milano, där mamma och Malin nu har checkat in på sitt hotell. Jag ska upp och guida dem lite i stan och eventuellt någon mer stans. Förmodligen inte till Atalanta - Bologna i Bergamo på söndag dock, det ligger utanför deras intressesfär.

Nästa hembesök är inbokat. Ryanair hade vulkanrea den här veckan, så det var bara att slå till. Den 10:e juni åker jag upp för att hjälpa Amanda med flytten till vårt nya hem i Lambohov. Denna gång skippar jag den tre timmar långa tågresan till Milano och flyger från Bologna, via Bratislava. Gitarren får följa med också, under namnet Mr EXTRA ITEM SEAT. Jag tvekade lite när jag skulle välja titel - något är man ju tvungen att ta - men jag kom fram till att Mr passade bäst. Den heter ju faktiskt Morgan.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: mandan

hahaha mr...morgan :P rolig du är hjärtat <3



mm mysigt att flytta tsms<3

2010-04-30 @ 08:13:48
Postat av: Marcus

Ibland får jag till det ;)

Ska verkligen bli mysigt =)

2<3

2010-05-01 @ 19:10:28
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0