Året som gick

Lite senare än vanligt, men åtminstone innan alla har hunnit lära sig att skriva 2010, kommer här en liten sammanfattning, i form av en "prisutdelning", av 2009. 2009 började succéartat med att jag träffade Amanda (1 år sedan igår), tog svart bälte i taekwon-do och valdes till intendent i phadderiet Mpire. Jag råkade ut för en besvärlig stukning i knät, arrangerade ett europeiskt studentsymposium i Linköping och skrev låttexter som Radiotjänst och Micke Langer. Jag spelade målvakt, back, mittfältare och anfallare i fyra olika fotbollslag, räddade straff, gjorde sex mål och fick mitt första gula kort. Nog om detta och vidare till utmärkelserna för året som ledde mig till Bologna och den här bloggens födelse.

Årets fair play
Tilldelas ett lag som är ovanligt snällt mot sina motståndare
Il Terzo Tempo (tredje halvlek ≈ pubrundan). Mina tre mål på två matcher hjälpte föga när laget släppte in 36.

Övriga nominerade:
A.S.D. Atletico Nettuno. Det är vinst varje gång för motståndarna. Visst finns det stänk av potential, men tränaren har inte kunskap att plocka fram den. Sen är det alltid någon som gör en Micke Nilsson eller liknande.

Årets fotbollslag
Tilldelas ett lag som, till skillnad från exempelvis Atletico Nettuno, har utmärkt sig på ett positivt sätt.
Svenska U21-landslaget. Vilken EM-turnering de gjorde!

Övriga nominerade:
Linköping FC - svenska mästare, cupmästare och supercupmästare.

Årets mansgris
Tilldelas någon som uppvisat extra dåligt kunnande i hemkunskap.
Alper. Inte så mycket för att han bara kan laga tomatsås och koka saker i olja som att han aldrig diskar och inte vet hur man städar. Det är inte heller så trevligt med aska, fimpar och ölflaskor över hela lägenheten. Ni vill inte veta hur hans rum ser ut (och luktar).

Årets Amanda
Tilldelas någon som förgyllt tillvaron genom att vara söt, mysig och alldeles... alldeles underbar
Amanda.



Övriga nominerade:
Hunden Bailey, husdjuret Greger.

Årets Pojken med guldbyxorna
Tilldelas någon som har haft exceptionellt tjusiga brallor.
Phadderist Henrik med vädringsluckan. Jag borde bli kläddesigner.



Årets look-alike
Tilldelas någon som har varit ovanligt lik någon annan.
James Hetfield var tydligen ganska lik mig (eller tvärtom) när jag hade bockskägg och backslick. Eventuellt är han även lik någon mer.



Årets överraskning
Tilldelas en oväntad händelse
Mpire gycklar i C1 i pausen på en matteföreläsning.

Övriga nominerade:
Obama får Nobels fredspris.


Det var hela 2009 i korthet. Ni får gärna hjälpa mig att fylla på med sådant som jag har glömt.

A presto

Marco Maccherone


Kommentarer
Postat av: Årets Amanda

Du är också alldeles alldeles underbar min prins...eller misslyckade beskwie ;)

2010-01-07 @ 15:12:12
Postat av: Saadet

Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? Jag tycker att det skulle vara kul :) Kraaam :)

2010-01-10 @ 19:35:57
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Marcus

Mm... eller kanske inte... En del har bättre saker för sig än att läsa främmande människors bloggar.

2010-01-23 @ 00:40:23
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0