Dagens lista

Jag har äntligen skaffat Spotify! Det enda tråkiga är att tillvägagångssättet medförde en massa reklam på franska ("Spöttifaj") mellan låtarna, men det får man ha överseende med. Av någon anledning började jag undersöka hur många olika versioner det finns av en gammal countryklassiker, så dagens lista ser ut så här:

Topp 3: Versioner av Me and Bobby McGee

3.
Me and Bobby McGee med Loquillo.
En spansk översättning som rör sig i Madrid och Barcelona.

2. Mie ja Bobby McGee med Eero and Jussi.
Finska är ju bara för roligt.

1. Jag och Bosse Lidén med Cornelis Vreeswijk.
Cornelis var kungen av visor.

Det är en ovanligt stark lista idag, får jag lov att säga. Jag var ju tvungen att peta kandidater som Me and Bobby McGee med Janis Joplin, Anna och mej med Lalla Hansson, Io e Bobby McGee med Gianna Nannini och Jeg og Bobby McGee med Lars Børke.

Kommentarer
Postat av: Knasbubblan

Hehe du är ju mitt lilla knas <3

2010-01-24 @ 20:10:08
Postat av: Andreas

Grattis till förlovningen med din fästman!

Det finns en kyrka i Norrköping som i helgen vigde ett homopar, jag tror att den till och med är rosa.... Ha ha ha!

2010-01-25 @ 09:59:51
Postat av: Knasbubblan

Tack så mkt Andreas...hmm en rosa kyrka, kanske är ngt att satsa på :P

2010-01-25 @ 10:32:15
Postat av: Marcus

Jag visade ju en rosa kyrka i Bologna, men då dög det inte...

2010-01-25 @ 14:00:00
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

Nej för då hade jag ju ingen ring på fingret...dah!

2010-01-25 @ 18:16:32
Postat av: Marcus

Så nu skulle den kyrkan funka menar du? Det tror jag inte på, det skulle ju förstöra din planering ;)

2010-01-25 @ 20:40:41
URL: http://maccherone.blogg.se/
Postat av: Knasbubblan

Ja det förstör ju planerna=)

2010-01-25 @ 21:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0