0 - L'avventura è cominciata!

Äventyret har börjat!

Nu sitter jag i Bologna och skriver, i ett rum på Via Nazario Sauro 6. Resan gick med flyg från Skavsta till Bergamo, buss till Milano och vidare med tåg till Bologna, där jag hämtades vid stationen av hyresvärden. Efter en lång genomgång av nycklar och interiör och kontroll av diverse mätarställningar hade jag officiellt flyttat in. Jag tog sedan en sväng i närområdet och handlade lite mat och andra nödvändigheter. Kameran följde dock inte med ut, så idag får ni nöja er med några bilder på lägenheten och från flyget.

Jag delar rum med en turkisk politikstudent, och hans polare har ett eget rum i samma lägenhet. Jag har på känn att jag och min rumskamrat kommer att komma väl överens - han håller nämligen på Manchester United! Han är redan min favorit-filfakare.

När jag var i luften åkte Amanda hem till Linköping igen. Saknar dig älskling, jag räknar ner dagarna tills du kommer hit. 2<3

Dagens inlägg blir kanske kortare än det borde, vilket beror på att datorn går på batteri just nu. Vägguttaget här visade sig vara en aning för tajt för svenska kontakter. Adapter står överst på min inköpslista.

A presto

Marco Maccherone


Linköping (?) från ovan.        Alperna.        Alperna.

Vardagsrummet (mitt rum till vänster, in genom dörren).            Här bor jag då'rå.            Turkisk mat på g.


Kommentarer
Postat av: mannndy

Åh vad glad jag blev att du hade skrivit...mitt hjärta tog ett skutt och lite tårar fick jag allt, men det var bara av glädje för att jag fick se att du mådde bra men att du saknade mig. Saknar dig med...3 ½ vecka kvar men vem räknar ;)....Puss älskar dig massa massa mandelmassa <3

2009-09-14 @ 20:14:38
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Rasmus G

uhm... akta dig för kackerlackan nere till höger i bild 5. Under stolen. Som du sitter på.

Nej ok, jag såg ingen.



När börjar plugget då? min skype är ipke42.



2009-09-14 @ 22:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0