Nya strövtåg på stan

Jag hade lite löst planerat en utflykt till IKEA här utanför stan, för att dämpa min hemlängtan och köpa lite saker som jag inte visste att jag inte behövde. Bussen som jag tänkt ta gick dock inte på söndagar, så jag tog mig en promenad på stan i stället. Det är en fascinerande stad det här, man ser nya saker varje gång man går här, även om man har gått exakt den vägen flera gånger tidigare. Jag gick för att se om krimskramskommersen på Piazza VIII Agosto var igång idag. Det var den, fast inte i riktigt samma form som jag sett den tidigare: betydligt färre stånd med kläder, några med mat (brukar inte finnas annars) och en stor scen i ena änden av torget. Brandkåren hade en lekhörna för barnen, som även kunde roa sig i två uppblåsbara rutschkanor. Jag kommer inte ihåg vad det stod att det var som firades idag, men någonting var det uppenbarligen. Jag köpte en bit sicilansk kaka för osolidariskt mycket pengar. Den var god, men den la sig som en sten i magen, så jag var tvungen att gå hem och dö en stund på sängen. En sällsynt skylt observerades också vid torget, se bild nedan.

Har man sett på maken! Både svenska och norska, minsann. Skapligt mättande.

En bit bort stod en kille och dansade (mest stillastående) iklädd undertställströja, bomullsbyxor, loafers, mopedhjälm och ett fotbollsbenskydd på armen. Vet inte vad modegurun säger om det, men ni kan ju få bedöma själva.



Lite senare, när affärerna började öppna, gick jag förbi ett intressant skyltfönster. Den affären öppnade dock först om en kvart, så jag fick fördriva tiden på annat håll. Då råkade jag snubbla över ett medeltidsmuseum (bildligt talat, jag har inte skadat mig eller så). Gratis inträde och ganska intressant utställning, förmodligen nåt jag tar med Rasmus till om han hälsar på (men du slipper, Amanda). Det mesta var förstås inglasat, men ett par fina bilder tog jag ändå. Ett norskt pensionärspar observerades också, men jag tog inga kort på dem.

Den här killen ser inte helt pålitlig ut, om ni frågar mig.

Jaa, det väl dagen så här långt. Lite Football Manager har jag hunnit spela också. Annars så... just det, ni kanske undrar vad det var som höll mig kvar på stan? Här är vad jag såg:

Cowabunga!

Nostalgi på hög nivå. Nu vet du vad du ska köpa till mig i julklapp, Amanda ;)

13 dagar kvar tills min älskling kommer ner hit. 2<3

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Hahaha jag modeguru...haha söt du är ;)

Okej trodde du ville ha en manchester united tröja, äkta men okej jag slänger den då...så!



Puss älskar dig <3

2009-09-27 @ 17:44:32
URL: http://mannndy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0