4 dagar... nedräkningen fortsätter

Fyra dagar kvar till avresa och två dagar tills jag och Amanda åker hem-hem (till Runtuna alltså). Det mesta är packat och klart, utom tandborste och annat som kan vara användbart medan jag fortfarande är här.

Idag var jag på mitt förmodligen sista MPiRE-lunchmöte. Det känns konstigt att ha arbetat klart med phadderiet, i tanken är jag delvis  fortfarande kvar i nolle-p. Jag bjöd på hembakta kakor och fick ett hjärta i kanten på min annars tomma rad på fikalistan.
   Ikväll är det dags för den kanske sista träningen för terminen med Sa-ja Taekwon-do. Jag hoppas kunna hitta en klubb att träna med i Bologna, så dobok och ti får följa med.

Häromdagen gick det upp för mig att jag kommer att anlända till Bologna tolv dagar för sent för att kunna göra det obligatoriska muntliga språkprovet för CILTA, vilket innebär att jag missar höstens kurs i italienska. Tur i oturen att jag har tjuvtränat ett bra tag, men det hade ju inte varit fel att få lite riktiga lektioner och några extra högskolepoäng.

Strax dags för mat! I morgon ska vi ut på restaurang tänkte vi, Amanda och jag, så det här blir sista gången vi äter middag tillsammans i den här lägenheten.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

mm ska vi äta då?

2009-09-10 @ 18:27:46
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Therese

Mmmm väldigt gott fika! Du är på min pluslista ;)

2009-09-14 @ 08:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0