Hembiträde sökes!

Lite märkligt är det att skolveckan är slut redan tidigt på torsdag eftermiddag, men så är det. Knappt två timmar föreläsning om glas (i kompositmaterialkursen), sen fick jag åka hem och ha helg. Eller gå hem snarare, trafiken var så seg att jag hoppade av bussen efter två hållplatser. Då hade jag stått på bussen i 20 minuter, d.v.s. jag hade varit hemma i lägenheten i normala fall. Lite längre fram på vägen visade det sig att det var en liten olycka som orsakade kön, en moppe hade kört in i en framförvarande bil. Jag är fortfarande övertygad om att jag gör rätt i att inte följa med på turkarnas bilutflykter.

I morgon ska busschaufförerna strejka, så det är tur att jag är ledig. Vet inte vad jag ska hitta på riktigt, men det vore skoj att göra en liten resa och inte bara sitta hemma. Vetenskapshistoriska muséet i Florens är ju fortfarande osett, sen är det som sagt inte långt till Maranello och Ferraris anläggning. Jag tror jag vet en som skulle vara ganska intresserad av att åka dit, även om han är för (lokal)patriotisk för att erkänna det. San Marino är inte heller alltför avlägset, men det kanske ändå är för lite med en dag för det. Nåja, jag får se vart tågen går helt enkelt.

Idag kände jag mig tvungen (igen) att röja i köket. Soptunnan var full till 143 % och spisen full av matrester och flott. Nu är det grejat i alla fall, spisen är så blank att man kan spegla sig i den (varför man nu skulle vilja göra det, det är ju livsfarligt). De andra får däremot ta hand om sin egen disk. Jag får ibland en känsla av att det bara är jag här som bryr mig om att städa i lägenheten. Den lilla toaletten, som jag nästan aldrig använder, ser ut som att den aldrig har städats. Den stora toan har bara jag städat, två gånger. Inte för att jag tycker det är kul, men förr eller senare måste ju någon göra det. Hade inte jag bott här hade de behövt anställa en städerska.

Träningen ikväll är förlagd till Renato Dall'Ara, om jag inte är felunderrättad. Troligen inte inne på arenan då, utan på träningsplanerna på andra sidan vägen. Ganska stort ändå. Har jag tur så har Bologna FC nån spion på plats som fixar in mig i deras lag. De håller på att strukturera om nu, har tillsatt en ny manager och behöver lite förstärkning på ytterbacksplats också.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer
Postat av: mannndy

Hallå var det inte du som sa till mig en gång att inget går att vara mer än 100 %...och så skriver du det själv? Men jag får inte säga så :( Taskigt...Säger som jag sagt innan, tur att jag älskar dig så fruktansvärt mkt annars annars annars...

2009-10-22 @ 21:21:29
URL: http://mannndy.blogg.se/
Postat av: Marcus

Nej det vet jag inte om jag menade i så fall... 100 % är ju hela, men en soptunna utan lock kan bli överfull. Jag kanske drog den enkla förklaringen =)

2009-10-22 @ 23:23:32
URL: http://maccherone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0