I grund och botten

Jag var helt slut när jag kom hem i dag. 9-19 var jag i skolan. Den lediga måndagen har sitt pris. Som tur var slutade elteknikföreläsningen en timme tidigare än vanligt, annars hade jag nog inte överlevt. Under den oväntade rasten mellan 11 och 12 gick jag till biblioteket och lånade en bok. Bibliotekarierna på universitetet är verkligen speciella människor. Kvinnan som betjänade mig i dag skakade så mycket att jag funderade på om hon gick på amfetamin. Hon hade problem att begripa sig på mitt födelsedatum också. Trots att hon såg det både på sin dator och på mitt körkort var hon tvungen att fråga mig och sin kollega flera gånger.

Kommer ni ihåg professor Valerio "Punto di vista" Cozzani? Förra veckan upptäckte jag att han har ytterligare ett favoritord: Sostanzialmente (i grund och botten). I dag tog jag med det i statistiken också. Dagens resultat: 33 Punto di vista, 12 skärmsläckare och otroliga 61 (LXI) Sostanzialmente! Professor Cozzani har än en gång överträffat sig själv.

Nyheter med anknytning till Italien:

Ferrari har förstått var efterfrågan finns och visat upp en hybridbil. En sån skulle jag helt klart kunna tänka mig, fast helst inte i den färgen. Hoppas att den bara är symboliskt menad och inte kommer att förekomma på de färdiga produkterna. Röd ska en Ferrari vara.

Roberto Mancini har sagt att han gärna tar över som förbundskapten för italienska landslaget efter att ha vunnit några titlar med Manchester City. Det vill säga aldrig. Sorry Mancini, du har valt fel klubb.

A presto

Marco Maccherone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0